keskiviikko 4. syyskuuta 2013

pari selvennystä, juoksutusta, tms.

 Kun olen päässyt kehumaan Aapea luoksetulostaan nykyään ja paljon, niin eikö sen eilen pitänyt tehdä asiaan muutosta. No minulla ei itse asiassa ollut mikään kiire, joten otin Leon ja Memmun karsinaan ja touhusin hetken niiden kanssa.
 Tarkoitukseni oli lähteä Aapen kanssa vain aiiivan pienen pienelle maastolenkille, joka olisi ollut vielä varmaankin rauhallinen. Ei sitten enää huvittanut ja juoksutin herran. Aape liikkui oikein kivasti, kaikki asekellajit onnistui hyvin ja laukka nousi yllättävän helpolla. Sai ainakin hyvät liikunnat hiestä päätellen. Päätteeksi Paape sai paaljon rapsutusta.
 Noniin, sitten näitä "selvennyksiä". Eli kerroin siitä "mööpeli päivyristä", josta lupasin selittää paremmin. Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan, se on (paksu) kierrevihko, johon kirjoitetaan miten Aape (ja silloin tällöin Leo) on liikutettu, tms. Lisäksi sieltä löytyy, jotain tallin "hoito" ohjeita, jos olen oikeasti tosi kipeä ja joku muu joutuu hoitamaan hepat minun puolesta.
 Sitten asiaan numero 2. Pidemmän harkinnan jälkeen, olen päättänyt ainakin näkä kaudet, kun koulua on vuokrata Aapea ainakin kerran viikossa. Mietin kauan, että kyllä sen saan yksin hoidettua, mutta se on sekä minulle, että Aapelle parempi näin. Aape saa liikuntaa ja kaikki on iloisempia. Se mikä selkeytti ajatustani, oli se, että Reetta sattui juuri etsimään uutta ratsastettavaa.
 Nyt kun Reetta saa mopoautonsa vakituiseen käyttöön, hän käy ainakin joka keskiviikko ratsastamassa, koska minulla on soittotunti. Reetta saattaa myös joskus tulla auttelemaan muutenkin ja liikuttamaan Aapea, jos minulla on jotain muuta.
 Tänään Reetta kävi sitten ratsastamassa ja ratsasti ensin Leolla ja sitten Aapella. Aapella hän meni ilman satulaa ja meni taas niin kivan näköisesti, mitä vilkuilin ja kävin sitten vähän lähempääkin kurkkimassa, juttelemassa ja nappaamassa pari kuvaa. Tässä Reetan pikku teksti Reetan ratsastuksista:

 photo 189_zps2ef92a73.jpg

 photo 190_zps18c94ca3.jpg


 photo 136_zpsd8a7c0ee.jpg

 photo 088_zps3590a2ae.jpg

 photo 063_zpse39222f1.jpg

 photo 066_zps2d84d894.jpg

 photo 016_zps3e2ee377.jpg

 photo 152_zpsf26538d8.jpg

 photo 001_zps8e6137e1.jpg

 Eli jatkossa keskiviikkoisin kenties tulee tuollaiset "tekstikuvat", joissa Reetan ratsastus"kokemukset". :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti